vineri, 1 iulie 2011

Sa ne revizuim si noi tot retroactiv obligatiile ce decurg din Juramantul Militar!

Marţi 24 mai la Comisia de Muncă din Camera Deputaţilor s-a dezbătut şi adoptat OUG 1/2011 reprezentând cadrul normativ care relegiferează recalcularea/revizuirea pensiilor militare adoptate de guvernul Boc în ianuarie 2011 (PL-x 158/30.03.11).

Contrar aşteptărilor prezenţa deputaţilor a fost de 100% iar numărul invitaţilor la depăşit chiar pe cel al deputaţilor.

S-a dat cuvântul secretarilor de stat de la cele 2 ministere – Apărare, care a susţinut iniţial amendamentele Comisiei de aparare şi Finante care a cerut respingerea lor. 2 ministere ale aceluiaşi guvern cu poziţii diferite.

Secretarul de stat de la MApN a argumentat chiar că susţine amendamentele aprobate de Comisia de Apărare, ca ei (MApN n.r.) deoarece “sunt foarte grijulii faţă de soarta pensionarilor militari”.

Secretarul de stat de la Ministerul de Finanţe a spus că nu susţine amendamentele pentru că ar provoca “o grea povară bugetară”.

În timpul discuţiilor secretarului de stat de la Apărare i-a sunat telefonul. A răspuns sec: “AM ÎNŢELES! “A cerut apoi cuvantul şi a declarat că “Ministerul Apărării nu susţine nici un amendament al Comisiei pentru Apărare şi doreşte aprobarea OUG în forma prezentată de Guvern”.

Amendamentele se refereau în special la fatul că dacă din recalculare rezultă un cuantum mai mic al pensiei, să se plătească cuantumul mai avantajos.

Motivaţia MApN: majoritatea pensiilor foştilor militari cresc !?

Chiar dacă parte din cei prezenţi au explicat că pensiile militarilor disponibilizaţi vor scădea cu toate că nu au “pensii nesimţite” şi sunt şi în prezent substanţial penalizate, majoritatea deputaţilor nu au ţinut loc de acest lucru adoptând OUG 1 fără amendamentele propuse.

De semnalat este faptul că atunci când doamna Mariana Câmpeanu a cerut secretarului de stat de la finanţe să precizeze exact impactul bugetar al respectivelor amendamente pentru a se vedea care este acel efort bugetar “catastofal” care nu permite adoptarea amentamentului privind menţinerea în plată a pensiei cu valoarea cea mai mare, secretarul de stat de la Finanţe, Gherghina, a afirmat că acest impact bugetar nu a fost calculat!

În concluzie, deputaţii PDL, UDMR, UNPR au votat împotriva amendamentelor şi ordonanţa a fost adoptată în forma agreată de Guvern.

Oricum, dacă e să-l credem pe Oprea care afirmă că majoritatea pensiilor vor creşte atunci impactul catastrofal asupra bugetului a şi fost făcut. Rămâne de văzut căt va tergiversa guvernul punerea în plată a noilor pensii. Probabil totul se va juca electoral în 2012 urmărindu-se crearea unei mase de manevre pentru UNPR la alegerile din 2012. Cert este că puterea continuă să creeze schisme în rândul militarilor, activi-rezervişti, disponibilizaţi-pensionaţi la limită de vârstă cu scopul, firesc pentru ei, de a distruge o elită.

Sursa: InfoMondo Militar


Concluzii

1. Romania nu mai este evident un stat de drept din moment ce principiul neanularii si nediminuarii retroactiv dobandirii lor - a unor drepturi castigate legal, nu mai este respectat. Din acest moment, fiind creat precedentul, oricand poate sa vina oricine sa ne oblige sa platim retroactiv taxe notariale pentru locuintele noastre achizitionate acum 20-30-40-50 de ani, dar la valoarea de piata din 2011 sau le pierdem.

2. Vor scadea pensiile militare, in special ale celor disponibilizati - respectiv ale celor care nu au reusit sa ajunga la varsta de pensionare de 55 de ani, deci aproape tuturor militarilor pensionati fortat dupa anul 2000 - exact acelora care desi declarati "unitari" au inca obligatii "neunitare" la mobilizare.

3. Militarii in rezerva si in retragere nu prezentam interes pentru nimeni din cadrul PDL-UDMR-UNPR-Minoritati, fiind considerati un balast al societatii. La fel ca si militarii activi - singurii "unitari" platiti la fel indiferent cat lucreaza, 8 ore sau 24, nu conteaza - aceleasi salarii, contributii la pensii si pensii si care nu reprezinta decat un exercitiu de imagine pt. conducerea Romaniei, prin sacrificiile inutile de vieti omenesti in diverse teatre de operatii.

4. Militarilor in retragere (fara obligatii la mobilizare), care in principal sunt pensionati pana in anul 2000 cand au inceput restructurarile masive, le raman pensiile aproximativ ca inainte de destabilizarea acestui stat de catre camarila PDL-UDMR-UNPR-Minoritati, ceea ce poate conduce pentru multi dintre noi la o stare de automultumire, chiar daca este de moment.

5. Militarilor in rezerva (cu obligatii la mobilizare), care provin in principal din militarii pensionati dupa anul 2000 - fortat odata cu restructurarile masive, le scad inca o dată pensiile anticipate, oricum diminuate la iesirea din sistem; pierderea in cazul acestor militari este dubla.

6. Coalitia puterii mizeaza pe o scindare intre militarii in rezerva si cei in retragere, astfel incat "nemultumitii" sa ramana doar cei pensionati anticipat, deci cei trecuti in rezerva dupa anul 2000 şi care statistic nu reprezintă o minoritate între rezervişti - aşa cum doresc să acrediteze ministerele în cauză, ci o majoritate.

7. Militarii in rezerva (cu obligatii la mobilizare), provenind in principal din militarii disponibilizati dupa anul 2000, sunt cei mai mari perdanti in aceasta situatie si sunt si pe mai departe umiliti, intrucat din punct de vedere legislativ, desi au statut de "pensionari unitari", continua sa aibe obligatii militare "speciale" la mobilizare, actuala putere neluand in calcul alaturi de multe alte discriminari nici faptul ca nu toti "pensionarii unitari" au obligatiile rezervistilor, practic rezervistii sunt integrati doar formal si financiar in aceeasi lege - nu si ca obligatii cetatenesti.

8. Actuala coalitie nu este constienta ca rezervistii fac parte din Sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională si prima consecinta a unor astfel de incalcari ale drepturilor rezervistilor este ca odata declarati "pensionari unitari", rezervistii nu isi vor mai indeplini obligatiile la mobilizare, componenta care este practic desfiintata la aceasta ora, desi exista teoretic, este in continuare nevoie de ea si este luata in calcul de SAOPSN. Este logic ca asa cum nimeni nu ramane loial unui partener care l-a tradat, nici rezervistii nu pot reprezinta o exceptie in ceea ce priveste loialitatea fata de statul care i-a tradat.

9. Ca militari in rezerva si in retragere, prin incalcarea retroactiva de catre stat a propriei legislatii fata de noi, suntem degrevati de drept, dar si ca reactie de reciprocitate - de obligatiile juramantului militar in ceea ce priveste loialitatea fata de statul roman, statul fiind partener la depunerea juramantului de catre militari si tot statul este cel care ne-a tradat - nu numai pe toti militarii in rezerva sau in retragere carora ne-a schimbat in dezavantaj legislatia dupa incheierea carierei, dar si pe colegii nostri activi, carora le-a schimbat legislatia la mijlocul sau catre finalul carierei si tot in dezavantaj. Pentru a nu exista confuzii: loialitatea fata de stat nu este acelasi lucru cu loialitatea fata de popor. Esenta Juramantului Militar este de fapt prevazuta in Constitutie - art. 118(1): "Armata este subordonata exclusiv vointei poporului (...)" - deci nu a statului roman care este doar un instrument, iar noi - ca militari - avem dreptul sa analizam si obligatia sa intervenim in favoarea poporului roman, atunci cand concluzionam ca vointa poporului roman, nu corespunde cu a statului roman, cum se intampla astazi. In fond este la fel ca in 1989 cand intre stat si popor, Armata a ales sa fie alaturi de popor, nu de stat! Acum este diferenta doar de nomenclatura, datele sunt aceleasi!

10. Referitor la militarii activi! Gandesc exact ca noi,
nu se desolidarizeaza fata de noi, asteapta momentul schimbarii exact ca noi, iar cei mai multi asteapta chiar de la noi sa initiem aceasta schimbare. Este de inteles atitudinea lor tinand cont de politica "pumnului in gat" perpetuata de pe vremea noastra, combinata cu statul politienesc instaurat pe deplin astazi.

In consecinta, ca militari in rezerva si in retragere, in spiritul unei demnitati elementare fiind singurul lucru cert care ne-a mai ramas si pe care nimeni nu ni-l poate fura, avem obligatia sa reactionam:

- pe de o parte, din cauza ca este o
obligatie fundamentala indusa prin juramant, aceea de a interveni la atitudinea de sfidare a intregului popor roman de catre nomenclatura asezata la conducerea acestuia;
- pe de alta parte, din motive de demnitate personala, la fel de morale,
"revizuirea" de catre stat a drepurilor noastre castigate legal dupa consumarea conditiilor generatoare, deci retroactiv castigarii lor - fiind un motiv mai mult decat suficient;

Este momentul ca in asentimentul societatii
- sa ne "revizuim" si noi obligatiile si atitudinea fata de stat, in trepte graduale, dar rapide: primul pas este sa notificam CSAŢ individual despre degrevarea noastra de obligatiile juramantului militar in ceea ce priveste loialitatea fata de stat, respectiv sa ne predam livretele militare la ministerele de care am apartinut, cu mentiunile necesare inscrise in acestea.

Bineintelesc ca dupa acest pas ce pare simbolic - dar care nu poate fi lipsit de reactie, ulterior mai urmeaza alti pasi insa de alta natura - un stat redus in fapt la o mana de indivizi care nu respecta drepturile cetatenilor, poate fi readus pe calea fireasca oricand - docilitatea fata de un sistem de opresiune nu ne serveste la nimic, nici noua, nici poporului roman! Este corect sa urmam exemplul de protest al popoarelor europene - Grecia prin traditie, Spania mai nou, iar la prima manifestatie la Bucuresti nu mai trebuie sa plecam acasa la ora stabilita de stat, ci in ziua si saptamana in care dorim noi, dupa ce pleaca mai intai cei care au adus poporul roman la periferia Uniunii Europene!
In plus - indiferent de generatie, o educatie militara presupune sa intervenim acum, militarii de cariera, in rezerva, in retragere sau activi, stim prea bine ce inseamna acest lucru.

Desigur, exista in continuare si varianta complementara a unor procese cu rezultate incerte in interior (deşi câştigate de cetăţeni, statul român utilizează diverse tertipuri pentru a nu aplica rezoluţiile instanţelor) si cu speranta catre CEDO in exterior, insa stim foarte bine ca aceste procese reprezinta o cale de durata cu un final care nu va fi niciodata cunoscut de
multi militari in rezerva si in retragere si in plus prezenţa în tribunale nu reprezinta o caracteristica a conduitei unui militar. In nicio situatie - imaginea unui militar in slujba unei natiuni nu trebuie să fie aceea a unui individ târât prin tribunale sa-si cerseasca drepturile sale legitime, ci de aparator al acelei natiuni, niciodată partener al statului care isi bate joc de acea natiune şi în niciun caz victimă a acelui stat !

Nota! Biroul Operativ va publica un model de notificare prin care rezervistii din cadrul filialei se pot autodegreva de loialitatea fata de statul roman. O astfel de notificare a fost expediata inca din luna ianuarie de catre un membru fondator al filialei. Este decizia, dreptul si obligatia fiecarui rezervist care nu mai accepta sa stea în genunchi in fata Comandantului Suprem si a valetilor sai. Fiecare rezervist caruia i-a mai ramas o urma de demnitate - trebuie sa isi readuca aminte ca in baza art. 118 din Constitutie se afla exclusiv in slujba poporului roman si sa actioneze ca atare.

Honor et Patria!