sâmbătă, 16 iunie 2012

Filiala SCMD Curtea de Arges va vota USL tot in 2 pasi. Al 2-lea va fi in 2016 sau in 2020!

Ultimele evenimente petrecute pe scena politica demonstreaza ca sperantele membrilor SCMD, acelea ca USL va rezolva problema pensiilor militare, s-au dovedit a fi fost o mare minciuna. Concret, azi 16 iunie 2012, rezervistii romani se afla in urmatoarea situatie:

- niciunul dintre noi nu mai avem pensie militara si nu exista niciun proiect de lege care sa reinfiinteze pensiile militare in Romania, ci doar vorbe goale;

- cei carora in urma recalcularii pensiilor le-a crescut cuantumul, vor primi diferentele pana la data de 31.12.2012;

- nemaivorbind de pensii militare, cca. 27 000 de mii, avem si cuantumuri scazute si nu exista niciun proiect de lege care sa ne readuca noile pensii macar la acelasi cuantum din decembrie 2010 si sa ne recuperam sumele de bani retinute abuziv de statul roman, ci tot numai vorbe goale;

- celor 27 000 de mii care avem si cuantumuri scazute, noua stapanire USL ne-a aruncat un os: ramanem tot cu pensiile taiate, doar ca nu trebuie sa mai returnam statului si diferentele pentru anul 2011 - cica am fost "amnistiati" fiscal de parca am fost evazionisti;

In data de 30 mai 2012, premierul Ponta declara: "În Parlament, la Camera Deputaţilor, este un proiect de lege care va fi dezbătut în prima şedinţă, pe 11 sau 12 iunie, şi acolo probabil că decizia va fi să nu li se mai ceară acestor militari (...) să plătească din urmă, din 2011, ceea ce au încasat". Premierul a facut referire la proiectul de lege de mai jos:

Dupa cum se observa, proiectul de lege adoptat de Senat in forma sa initiala, spunea cu totul altceva: cei cu pensiile scazute, nu numai ca nu vom plati asa-zisele restante pentru anul 2011, ci vom primi pensiile in acelasi cuantum ca in 2010, plus diferentele fata de cuantumul din 2010 care ni se retin luna de luna incapand cu 1 ianuarie 2012. Prin urmare, prin mecanisme obscure, proiectul de lege care in forma sa initiala ne avantaja, a fost modificat in Camera Deputatilor si facut zob de USL si implicit si de ministrul Dobritoiu, astfel incat cei din categoria cu cuantumuri diminuate, ramanem cum am fost - adica si fara pensii militare si cu banii luati in continuare. Prin urmare camarila portocalie ne-a injunghiat frontal, iar USL ne-a dat lovitura de gratie "pe la spate".

Dl. ministru Dobritoiu, ne incurajeaza:


S-au infiintat inclusiv o comisie de lucru in M.Ap.N.. "Ministrul Apărării Naţionale a aprobat joi, 7 iunie a.c., constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale. Acest organism are drept misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate." Din cate se observa din comunicatul M.Ap.N., comisia se ocupa de pensii ocupationale (pilonul III - pensie privata facultativa - L. 249/2004), nu de pensii militare de stat - doar ultimele fiind de fapt pensii de serviciu (ca la magistrati), si nu cele ocupationale. Pe de alta parte, comisia se ocupa de evaluarea aplicarii legilor 119/2010, 263/2010 si a OUG 1/2011. Interesant este ca presedintele comisiei, desi propus de SCMD, nu este militar de cariera, ci avocat - dintre cei care, de principiu, chiar daca sunt bine intentionati, nu cunosc practic nimic din privatiunile militarilor de cariera, nici legile care le reglementeaza si care contravin legilor mentionate in comunicatul M.Ap.N.:

Referitor la aceasta comisie sunt de asteptat urmatoarele:

- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin legea salarizarii unitare, la militari nu sunt calculate "unitar" pentru 5 zile lucratoare si 40 de ore pe saptamana, ci pentru 7 zile din 7 si 24 de ore din 24 [art. 92 (1)] si practic, de aici incepe tratamentul discriminatoriu acordat militarilor cu repercursiuni nefaste asupra contributiilor si pensiilor lor. Cum sa integrezi in asa zisa lege unitara de salarizare, cetateni despre care se considera ca au aceeasi pregatire echivalenta si desfasoara acelasi volum de munca, in aceeasi clasa de salarizare, in conditiile in care pentru militari salariile sunt raportate la zile calendaristice (7 zile din 7/24 de ore din 24), iar pentru ceilalti cetateni unitari veniturile sunt raportate la zile lucratoare (5 zile din 7/40 de ore pe saptamana)? Un arhivist si un maior au aceeasi clasa de salarizare 4.40, prin urmare au aceleasi venituri lunare, insa niciodata arhivistul nu va lucra nici macar un minut in plus fata de cele 40 ore pe saptamana (176 ore pe luna), pe cand maiorul ca orice alt militar poate fi obligat sa lucreze si 7 zile x 24 de ore = 168 ore pe saptamana (720 ore pe luna), pentru aceiasi bani ca arhivistul pentru doar 40 de ore pe saptamana (176 ore pe luna). Este primul lucru pe care trebuie sa il sesizeze acea comisie si este si argumentul principal de contracarare a tuturor celor care au considerat armata ca ar avea privilegii, intrucat militarii sunt integrati doar formal in lege unitara de salarizare, in acea lege toti unitarii sunt platiti la "tarif orar" - singura exceptie fiind militarii. Regimul special pentru militari care in fapt nu sunt salarizati ca ceilalti unitari, militarii avand realmente cele mai scazute venituri raportate la "tariful orar", impune in mod natural o lege speciala de salarizare pentru acestia, precum si o forma de compensare a muncii nenormate - cum ar fi o lege a pensiilor militare si care costa oricum mai putin decat plata militarilor la "tarif orar" ca in cazul celorlalti unitari, altfel orice demers ulterior devine un fals demers;

- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin Codul Muncii - lege complementara legii salarizarii unitare, sunt reglementate astfel: plata integrala a orelor suplimentare, plus 75% minim pentru fiecare ora suplimentara lucrata si inca un spor de 25% in plus pentru orele de noapte. Bineinteles ca acea comisie nu va observa ca facilitatile din Codul Muncii nu se aplica militarilor, desi ar trebui - militarii nemaiavand legi speciale de salarizare si de pensionare, fiind unitari acum. Tot legat de Codul Muncii, mai mult ca sigur ca acea comisie nu va observa nici ca acele ore suplimentare care in fapt sunt 3-4 luni lucrate de militari 24 de ore din 24 de ore intr-un an, nu sunt compensate dupa Codul Muncii, nici dupa principiul "o ora libera pentru fiecare ora suplimentara lucrata" ca la ceilalti unitari, ci dupa norme interne de natura speciala, cum ar fi "o zi libera pentru activitati cu durata de 3 zile sau mai mult", deci pentru 71 de ore in aplicatie - nicio ora libera, iar pentru 30 de zile x 24 de ore din 24 la inundatii/alte misiuni se acorda o zi libera (8 ore), nicidecum 30 zile x 16 ore suplimentare lucrate = 480 ore libere = 60 zile lucratoare (a 8 ore) libere. Asadar, lipsa salarizarii pa baza "tarifului orar" in cazul militarilor, corelata cu neaplicarea Codului Muncii, presupun in mod obligatoriu o compensare a 2 elemente prin care militarii sunt discriminati fata de ceilalti cetateni unitari exact la venituri, contributii si pensii si din nou o lege a pensiilor militare costa mai putin decat aplicarea celor 2 elemente de "unitarism" si militarilor;

- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate - indiferent de surse, venituri a caror obtinere este insa obstructionata la militari spre deosebire de alti cetateni unitari, de Sectiunea a 3-a din Statutul Cadrelor Militare. Exemple: desi salarizati si pensionati unitar, militarii nu au dreptul sa detina firma - ceea ce inseamna interdictia de a obtine venituri suplimentare, venituri care inseamna contributii suplimentare la pensii si pensii mai mari. Sau: interdictia de se organiza in sindicate, ceea ce pentru alti unitari, inseamna contracte colective de munca si plata orelor suplimentare cu 200% in plus fata de tariful normal. Existenta acestei sectiuni se justifica numai in conditiile in care militarii aveau lege speciala de salarizare si de pensionare, acum sunt insa unitari. Daca militarii sunt salarizati si pensionati unitar, atunci aceasta sectiune care nu are de-a face cu cerintele postului, ci cuprinde limitari si interdictii pure de drepturi constitutionale, trebuie sa dispara complet din statut, astfel militarii sunt din nou discriminati fata de ceilalti salariati si pensionati unitari chiar la venituri, contributii si pensii. Mentinerea acestei sectiuni in Statutul Cadrelor Militare, presupune compensarea discriminarilor prin altceva, iar pensiile militare au constituit cea mai rezonabila masura de compensare a limitarilor si interdictiilor de drepturi constitutionale;

- niciodata nu va observa ca diversi "invartiti" din M.Ap.N., au facut "ghiveci" grupele de munca pentru militari si au modificat HG 1294/2001 (in secret - prin HG-S 1019/2010 si prin ordinul MS 132/2010 - normal sa fie dispozitii secrete, ar sari din nou in aer societatea cand ar afla cine sunt cei care s-au trecut artifical in grupe de munca si care nu sunt expusi realmente niciunui risc profesional), astfel ca s-au trecut la grupe superioare tot felul de "sorecari" gen Maria Lupu, contabil la D.F.C.. Nici Oprea nu trebuie uitat, ca magistrat militar s-a trecut exact in grupa de riscuri profesionale extreme (ALTE CONDITII), adica langa luptatorii din trupele de elita, sfidand onoarea celor din aceasta grupa pentru care fiecare misiune poate fi oricand ultima. De retinut: grupele de munca definesc riscul profesional, nu importanta muncii, iar contabila Maria Lupu a ajuns in grupa CONDITII SPECIALE - risc ridicat asupra vietii, ceea ce inseamna 50% majorare la pensie. Ce risc are, de fapt, o femeie-contabil din M.Ap.N. fata de o contabila din spectrul civil, in conditiile in care niciuna, nici alta nu participa la actiuni militare? Cum a ajuns ca un contabil sa intre in aceeasi grupa speciala de risc cu un militar care lucreaza cu explozibili, sau un magistrat langa un pilot, chiar in acest hal de sfidare s-a ajuns?

- niciodata nu va observa "ghidusia" completa a modificarii grupelor de munca pentru militari. Sunt 3 grupe in HG 1294/2001 dintre care una cu conditii extreme, se numeste ALTE CONDITII si este grupa cu cel mai mare risc asupra vietii din M.Ap.N.. Problema este insa ca in OUG 1/2011 si L. 263/2010, aceasta grupa din care fac parte pirotehnistii, pilotii, scafandrii de lupta, cercetasii prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutistii, alpinistii - este desfiintata in fapt, fiind tratata identic ca grupa inferioara de risc denumita CONDITII SPECIALE. In cele 2 legi, 2 grupe de risc diferit au aceeasi majorare de 50%. Ridicolul se observa de la kilometri: intre contabila din grupa CONDITII SPECIALE si luptatorul cu adevarat de elita din grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la majorare grupe pentru riscul de munca: ambii primesc 50% majorare punctaj pentru riscul de munca;

- niciodata nu va observa sau va ascunde adevarul, ca cei 9 500 militari din M.Ap.N. cu pensii diminuate nu sunt "nesimtiti" care si-au aranjat pensiile pe ultima suta de metri, ci sunt predominant, militari onesti si incercati din grupa cu cel mai mare risc profesional denumita ALTE CONDITII. Daca ar fi profesionista si mai ales bine intentionata, comisia ar trebui sa sesizeze ca prin mecanismele de culise promovate de "sforarii" M.Ap.N.. ["sforarii" M.Ap.N. sunt militarii necombatanti ale caror sarcini sunt identice cu ale civililor, deci acei militari care nu au avut si nu au atributii in actiuni militare, de exemplu - contabili, juristi, magistrati, popi, economisti, lucratori la personal, psihologi etc..], acestia s-au trecut singuri in grupe de munca nemeritate si "pe mana" cu reprezentantii politici care le-au promovat interesele, i-au lovit sub centura exact pe cei despre care nimeni nu poate spune ca nu sunt din trupe de elita macar prin faptul ca isi risca viata la fiecare misiune: pirotehnisti, piloti, scafandri de lupta, cercetasi prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutisti, alpinisti. Da, e adevarat, noi cei care am lucrat in conditii extreme - cei din grupa ALTE CONDITII, avem majorare de punctaj pentru grupa de munca la fel precum contabilele din grupa imediat inferioara ca risc profesional, si tot noi suntem si cei care am fost decimati de OUG 1/2011 [anexa 3/art. 14 c)] si L. 263/2010 [art. 100 c)], prin cardasia dintre "sforarii" M.Ap.N. si cei politici ai lui Oprea si de aceea avem pensiile diminuate cu 30%;

- va observa in mod cert ca art. 14 b) si art. 14 c) din OUG 1/2011, precum si art. 100 b) si art. 100 c) din L. 263/2010 au continut identic prin care desfiinteaza practic grupa ALTE CONDITII, dar niciodata comisia nu va face niciun demers pentru a propune modificarea in regim de urgenta a articolului 14/anexa 3 din OUG 1/2011 si a art. 100 din L. 263/2010, astfel incat prin majorarea de punctaj cu 100% pentru grupa ALTE CONDITII sa fie eliminata aberatia prin care 2 grupe de munca cu risc profesional diferit sa aiba aceeasi majorare de punctaj. Acest fapt nu ar insemna dublarea pensiei pentru cei din ALTE CONDITII asa cum cred unii, ci doar recuperarea unei parti din cuantumurile scazute si apropierea in mod natural de cuantumurile pensiilor din decembrie 2010;

- intotdeauna va observa, dar va ascunde opiniei publice un adevar fundamental: din Statutul Cadrelor Militare (L. 80/1995), prin modificarile impuse de L. 53/2011 au disparut complet, in afara de art. 11 privind dreptul la pensie militara si articolele 92^1 si 93^1 privind limitele de varsta in grad, deci armata romana s-a reintors la imaginea celei comuniste si principiile Tratatului de la Varsovia. Aceste articole au fost o piatra de temelie si o conditie elementara pentru integrarea Romaniei in NATO, intrucat aceste limite constituiesc baza eficientizarii structurilor combatante. Nicio natiune care se respecta, de la USA la Israel sau Albania, nu permite ca propriile armate sa aiba luptatori in fortele armate de tip marioneta, cu varste de 60 de ani - astfel de armate ar fi azile ambulante de varstnici si complet inutile pentru natiile lor. Singurul stat NATO si probabil din intreaga lume care ajuns in aceasta situatie de-a dreptul penibila - cu forte armate combatante cu varsta de 60 de ani, este doar Romania. Pentru a se adapta unor cerinte firesti ale armatelor moderne, Romania a integrat in anul 1995 articolele 92 si 93 in Statutul Cadrelor Militare prin care au fost impuse limite de varsta in grade, astfel incat un locotenent sau un sergent sa nu poata sa ajunga la varsta de 60 de ani in trupe combatante, dar nici sa fie scos somer dupa ce a fost folosit spre binele intregii natiuni. Din acest motiv a aparut si L. 164/2001 a Pensiilor Militare in Romania, completare fireasca a statutului care impunea limite de varsta in grade - exact dupa conceptiile natiunilor avansate, lege abrogata insa de regimul portocaliu in 2011, abrogare perpetuata si de regimul USL in 2012. Propaganda basista a justificat altfel: acele articole au fost introduse pentru restructurarea armatei, nu pentru ca au fost cerinte firesti ale capabilitatii armatei. Este complet eronat: restructurarea a fost reglementata de OG 7/1998, nu de L. 164/2001. L. 164/2001 a pus in practica principiile generale de eficienta a unei armate NATO legate de limitele de varsta in grad, astfel incat structurile sale combatante sa fie intinerite continuu, L. 164/2001 nu a avut de-a face cu nicio restructurare - a fost menita sa functioneze cat timp Romania va fi stat NATO. Prin urmare, pentru a respecta cerintele politicii basiste, aceea ca toti pensionarii sa fie unitari, de la 1 ianuarie 2011 Romania i-a facut si pe militari pensionari unitari - ceea ce nici macar in armata papuasa nu se intampla, asa incat dupa conceptia basista, la varsta de 60 de ani, merge sa fii si casier la fisc si sa lupti in campul tactic ca militar, e acelasi lucru. Talibanii cu media de varsta de 25-30 de ani din Afganistan si alti teroristi din diverse colturi ale lumii, vor deveni in mod cert extrem de bucurosi cand vor observa ca o natie precum Romania le opune trupe formate din batranei cu varste medii de 60 de ani - subofiteri si ofiteri pe jumatate reumatici. Stupiditatea politicii romanesti a ajuns sa atinga cote maxime, dar cei care au perpetuat o astfel de stare de lucruri nu vor realiza decat la primul cutremur sau la primul conflict ca un militar combatant cu varsta de 60 de ani est incapabil sa le mai salveze vietile si familiile legiferatorilor natiei, insa va fi prea tarziu atunci atat pentru ei, cat si pentru natia romana;

- comisia nu va observa niciodata ca desi militarii de cariera trecuti in rezerva au fost declarati pensionari unitari, ei nu mai au regim unitar in caz de conflict/calamitate si pot fi mobilizati oricand este nevoie, spre deosebire de mamele lui Boc, Canacheu, Oprea sau Udrea - care desi tot pensionari unitari, vor urmari pe timp de conflict/calamitate telenovele la TV. Este un nou element de discriminare, daca toti pensionarii sunt unitari, de ce cei proveniti din armata au atributii militare la mobilizare, iar ceilalti pensionari unitari, nu? Acesta este din nou un element fundamental pentru care exista legile ale pensiilor militare in statele NATO, cu exceptia Romaniei. Natiunile si politicienii acestor state sunt insa constiente/constienti ca in caz de conflict/calamitate, doar pensionarii proveniti din structurile militarizate sunt mobilizati si nu toti pensionarii unitari, prin urmare cei din armata nici dupa pensionare nu sunt cetateni obisbuiti, ci speciali - deci diferiti fata de ceilalti cetateni unitari, argument mai mult decat suficient pentru reintroducerea pensiilor militare;

- in sfarsit: comisia va observa in mod cert, fiind trasa de maneca continuu de catre militarii activi, dar va tacea malc si nu va raporta ca nu este normal ca militarii deja trecuti in rezerva sa aiba stagiu de cotizare de 20 de ani dupa OUG 1/2011, iar cei activi de 30 de ani dupa L. 263/2010. Prin urmare, solutia corecta pentru trezirea decidentilor politici care pe plan extern, neavand alte realizari, se tot lauda cu NATO, este sa nu mai ascunda ca armata romana este persecutata si batjocorita, intrucat daca mai insista mult in aceasta persecutie risca sa fie treziti la realitate exact de militarii activi. Generatia NATO este deja la maturitate, putinii ofiteri comunisti (exista inca in sistem - chiar cu scoli tip Stefan Gheorghiu) pe care ii regasim mai mult ca sigur si in faimoasa comisie, ii tin din ce in ce mai greu in frau pe militarii rutinati in teatrele de operatii, deja dezintoxicati de frica comunista de a nu spune sefilor decat ceea ce vor ei sa auda. Prin urmare, comisia sa spuna adevarul si sa nu ii mai chinuie pe militarii activi: acestia, la fel ca si cei deja in rezerva, doresc pensii militare si tot acum, nu candva, vreodata.

Este problema decidentilor politici daca constientizeaza sau nu ca intregul M.Ap.N. se afla deja peste limita rabdarii, la urma urmei - este cea mai puternica institutie militarizata din Romania si orice politician matur ar trebui sa fie constient ca daca isi decimeaza propriile garzi, ramane la un moment dat, descoperit si singur. Au mai comis-o si altii in istoria Romaniei, chiar in cea recenta!

In toate aceasta complexitate de conditii, din motive de prudenta, filiala SCMD Curtea de Arges, s-a abtinut de a pactiza oficial cu o anumita alianta politica, de a face recomandari privind optiunile de votare s.a.m.d.. Prudenta noastra are si un temei. Ministrul Muncii - Mariana Campeanu, membra PNL, deci a USL - a fost primul oficial care si-a declarat opozitia contra pensiilor militare, deci inaintea sosirii la putere a camarilei portocalii si care, in fapt, i-a transpus doar gandurile in practica. Tinand cont ca ministrul apararii, generalul (r) Corneliu Dobritoiu, este si membru PNL, chiar daca initial si-a exprimat intentii clare in privinta drepturilor militarilor, si-a voalat total pozitia, fiind clar ca trebuie sa indeplineasca ordinele partidului care nu pot fi altele decat ale contabilei Marianei Campeanu din precedentul mandat - deci fara pensii militare. Nu uitam nici ca dl. Marian Sarbu, fost membru PSD, apoi la UNPR - a fost ministrul muncii in mandatul Boc si dumnealui este cel care a pus umarul din plin la integrarea militarilor in legea unitara de salarizare, precum si la desfiintarea pensiilor militare, iar acum partidul dumnealui UNPR, se da bine cu USL. Se vehiculeaza in mod deliberat o intoxicare transpusa in termenul de "pensii ocupationale", care dupa legea asigurarilor si L. 249/2004 constituie pilonul III de pensii, este facultativ si este privat, prin urmare nu are nimic de-a face cu pensiile militare de serviciu acordate de stat. In aceste conditii, prudenta noastra s-a dovedit inca o data, intemeiata. Legat de acest amanunt, nu trebuie uitat nici ca dl. Marian Sarbu a fost pentru o perioda scurta, presedinte al CSSP - adica exact la institutia care se ocupa de "pensii ocupationale". Daca adaugam si pozitia presedintelui fondator al PC Dan Voiculescu exprimata public in 2008-2009 si tot contra pensiilor militare, se contureaza un tablou complet cu elemente care conduc la ipoteza ca USL nu va elabora nicio lege a pensiilor militare de serviciu (de stat), ci va crea un cadru de directionare a militarilor catre pilonul III de pensii facultative ocupationale (private), de care actualii rezervisti nu mai pot beneficia. Nici nu ar fi surprinzator, intrucat o directionare a unei institutii cu 75 000 de oameni catre un fond privat de pensii ocupationale, presupune comisioane de intermediere de milioane si zeci de milioane de euro pentru cei care reusesc sa directioneze acea institutie spre un astfel de fond.

Pana acum nu am recomandat nimic in mod public in ceea ce priveste optiunile de vot, insa stim ca membrii nostri si familiile noastre au votat in totalitate USL la alegerile locale, deci am respectat in mod tacit angajamentul general al SCMD privind sustinerea USL si am facut ceva concret pentru USL, insa USL nu a facut nimic din ceea ce a promis pentru noi - chestia cu amnistia fiscala e una dintre cele mai mari stupiditati. Amnistie fiscala avand ca punct de reper o lege abuziva a regimului Basescu, in loc de redare a drepturilor noastre legitime? Unii poate sustin ca e suficient ca nu ni se mai retin si alti bani din pensiile deja diminuate, acesta fiind un prim pas conform afirmatiilor ministrului Dobritoiu. Daca e sa mergem pe 2 pasi, este cazul ca din lectia primita sa tragem concluzii pe baza unor lucruri certe, nu a unor promisiuni fara acoperire. Pentru al 2-lea pas - alegerile parlamentare si care, in mod evident sunt mult mai importante decat cele locale, de aceasta data recomandam membrilor nostri si familiilor lor ceva concret: sa voteze USL numai dupa indeplinirea promisiunilor in ceea ce ii priveste pe militari. Daca si le respecta pana in noiembrie 2012 - atunci votam USL in noiembrie 2012, daca nu - amanam votul pentru USL pana in 2016 sau pana in 2020!

Nota: Am retinut ca dl. general (r) Dobritoiu, ca un cercetas adevarat, are obiceiul de a se informa si de pe site-uri privind problemele reale ale rezervistilor - deci din mai multe surse, nebazandu-se doar pe rapoartele oficiale, ceea ce este un lucru extrem de bun. Acest material a fost conceput cu sprijinul si in numele a cca. 40 de rezervisti din zona Curtea de Arges, toti din grupa de risc extrem ALTE CONDITII, toti cu pensiile diminuate intr-o medie de 20-30%, dar si in colaborare cu zeci de rezervisti aflati in aceeasi situatie in toata tara. Intrucat in material este vorba si despre militari activi si punctele lor de vedere, este de la sine inteles ca ne-am consultat si cu colegii nostri activi care gandesc exact ca noi (schimbul de opinii si consultarea nu reprezinta nicio incalcare a statutului de catre militarii activi, in niciun stat democratic si in niciun stat NATO). Datele despre situatia acestei grupe sunt cunoscute de cca. un an de zile de seful Directiei Personal si Mobilizare, de sefa D.F.C. si de seful Casei Sectoriale de Pensii, prin urmare constituie si (i)responsabilitatea dumnealor daca au informat sau nu conducerea ministerului despre nedreptatea flagranta care s-a comis militarilor care au lucrat/lucreaza in conditii extreme, precum si daca au facut sau nu vreo propunere de modificare a legislatiei. Pana la elaborarea unei noi legi a pensiilor militare, modificarea in regim de urgenta a OUG 1/2011 [anexa 3/art. 14 c)] si a L. 263/2010 [art. 100 c)] in sensul majorarii cu 100% a punctajului pentru grupa ALTE CONDITII, ar reaseza imediat intr-o ordine cat de cat fireasca, drepturile militarilor rezervisti si activi din acesta grupa de risc profesional. Orice modificare legislativa trebuie sa aiba si o logica, iar in acest caz totul este foarte simplu: daca militarii din CONDITII DEOSEBITE au un stagiu de cotizare de 3 luni suplimentare la an pentru care primesc 25% la majorare grupe, cei din CONDITII SPECIALE au un stagiu de cotizare de 6 luni suplimentare la an pentru care primesc 50% la majorare grupe, cat trebuie sa primeasca la majorare grupe militarii din ALTE CONDITII care au stagiu suplimentar de cotizare de 12 luni la an? Matematicienii basistii si de la UNPR au gasit solutia prin care au desfiintat practic acesta grupa: tot 50% ca cei din CONDITII SPECIALE, diminuand astfel pensiile tuturor celor din grupa ALTE CONDITII. Poate matematicienii USL cunosc metoda proportilor si aplica totusi regula de 3 simpla pentru a afla rezultatul corect!