vineri, 17 februarie 2012

Notificare! Miercuri 22 februarie, termen-limita pentru depunerea dosarelor pentru procesul pe revizuire si alte precizari!

DOCUMENTE PENTRU DOSARELE IN PROCESELE PE REVIZUIRE

Continutul dosarelor pentru procesul pe revizuire:

  • un dosar-plic, pe care se va inscrie pe coperta exterioara numele si prenumele, precum si un numar de telefon pentru a putea fi contactati personal de catre avocat, in legatura cu propriul dosar, oricand este nevoie;
  • un plic A4 care ramane in evidenta filialei;
  • copii in 4 exemplare, fiecare dupa urmatoarele documente:
  1. Ultima decizie de pensie militara (cea referitoare la pensia militara obtinuta in baza L. 164 & L. nr. 179 - conform incadrarii fiecaruia in M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.);
  2. Cupon decembrie 2010 cu pensia militara (daca nu aveti, dintr-o alta luna a anului 2010 cat mai apropiata de decembrie, ideea fiind ca acel cupon sa reflecte cuantumul cel mai mare al pensiei dvs. militare);
  3. Decizie revizuire primita in decembrie 2011/ianuarie 2012 (cea in baza O.U.G. nr. 1/2011);
  4. Plic sosire decizie revizuire (cea in baza O.U.G. nr. 1/2011);
  5. Contestatie la decizia de revizuire;
  6. Confirmare primire de catre M.Ap.N. (MAI/SRI) a contestatiei la decizia de revizuire (daca ati primit-o, daca nu - se introduce ulterior. Pana la sosirea confirmarii, se introduce factura de expeditie a contestatiei).
  7. Raspuns M.Ap.N. (MAI/SRI) la contestatia deciziei de revizuire (daca l-ati primit, daca nu - se introduce ulterior);
  8. Plic raspuns de la M.Ap.N. (MAI/SRI) la contestatia deciziei de revizuire (daca l-ati primit, daca nu - se introduce ulterior);
  9. Cupon ianuarie 2012 cu pensia revizuita (in baza O.U.G. nr. 1/2011);
  10. Valabil doar pentru cadrele militare pensionate incepand cu anul 2002: ultimul "Contract privind exercitarea profesiei de cadru militar in activitate" (arata ca AICI). (Pentru cei care nu mai detin exemplarul 2 acasa, se poate solicita copie la CMJ si se poate atasa ulterior la dosar, exemplarul 1 din aceste contracte existand in memoriile originale);
  11. Carte de identitate;
  12. Decizie recalculare ianuarie 2011 (pensie diminuata/L. nr. 119/2010) - ultima daca ati primit mai multe;
  13. Plic sosire decizie recalculare ianuarie 2011 (pensie diminuata/L. nr. 119/2010) - plicul ultimei decizii de recalculare daca ati primit mai multe; ;
  14. Cupon ianuarie 2011 cu pensia recalculata (pensie diminuata/L. nr. 119/2010);
Pe fiecare fila se va inscrie "Copie conforma cu originalul" si se va semna.
Din cele 4 copii: 2 se vor introduce in dosarul-plic care va fi inmanat pana miercuri 22 februarie secretariatului filialei, cea de-a 3-a copie se va introduce in plicul A4 si va ramane la sediul filialei pentru a crea o baza de date proprie (este important, aceste procese incluzand etapa CEDO pot dura si 2-5 ani si trebuie sa avem evidenta si continuitate), iar cea de-a 4-a copie va ramane la purtator pentru recuperarea datelor in caz de nevoie. Va rugam sa incercati sa respectati ordinea documentelor conform numerotarii! Cei care au predat deja documentele necesare (cele in 3 exemplare), pot oricand sa si le mai reverifice si sa le completeze inainte de predarea dosarului la avocat. Al 4-lea exemplar ramane la purtator, nu trebuie prezentat Biroului Operativ, acest exemplar ajuta pe fiecare in parte sa aiba situatia actualizata a documentelor predate pentru proces. Onorariul pentru avocat pentru procesul de revizuire (Tribunal & Curtea de Apel): 50 lei.

ATENTIE! In situatia in care ati primit/veti primi mai multe decizii de revizuire, de fiecare data trebuie sa atasati la propriul dosar, in mod suplimentar, noile documente dupa modelul specificatiilor de la pct. 3,4,5,6,7,8 (noua decizie, noua contestatie, noua confirmare, noul raspuns si plicurile aferente). Fiecare este dator pentru el insusi sa isi completeze propriul dosar nu numai acum, dar si pe parcurs. Exemplu: un membru a primit a 2-a decizie de revizuire, prin urmare a depus si a 2-a contestatie, dar nu a primit inca raspuns: noua decizie si noua contestatie se ataseaza acum la dosar, iar cand va primi raspunsul, cel aflat in aceasta situatie trebuie sa se preocupe sa il anexeze la propriul dosar aflat pe rol.

Pentru cei care nu au inteles de ce sunt necesare si ultimele 3 documente (12-13-14) care se refera la recalculare si nu la revizuire, sunt rugati sa isi citeasca propria contestatie model SCMD, din care rezulta ca se contesta revizuirea unei pensii recalculate ilegal, prin urmare trebuie atasate si elementele de recalculare la dosar pentru a se demonstra ca a existat o recalculare ilegala.

Diverse
Rugaminte a Biroului Operativ si a membrilor care ajuta in mod frecvent Biroul Operativ, adresata tuturor membrilor:
  • rugam sa incercati sa pastrati ordinea documentelor anexate la dosar, ne ajuta sa nu mai pierdem cate o jumatate de zi pentru astfel de chestiuni;
  • rugam sa fiti atenti la anumite detalii care pot afecta pentru o chichita propriul dv. dosar, in special la copiile dupa alte copii. De exemplu: un document pe care ati scris deja "Copie conforma cu originalul" si ati semnat este in regula, dar pe o copie xerox dupa acel document trebuie sa scrieti inca o data "Copie conforma cu originalul" si sa semnati, intrucat chiar daca formularea apare inscrisa o data, scrisul initial este deja xerox si nu autentificare;
  • rugam sa capsati in 2-3 locuri acele documente care au mai multe file, de exemplu contestatiile sau deciziile si sa nu le inmanati "vrac", intrucat se pot dispersa. Necesita mult timp de a reface ordinea, mai ales ca exista documente cu mai multe file si care nu sunt nici numerotate (apropo de cursurile de subofiteri si ofiteri de stat major, unde la capitolul "secretariat universal" am invatat ca numerotarea filelor e obligatorie, la fel cum am invatat si ca scrisul cu dimensiuni minime de 12 este conditie elementara ca un document sa fie si citit. Ultima precizare - asta sa mai facem si haz de necaz, se adreseaza acelora care pentru economie de tus sau de coli - au redactat contestatii si cu dimensiuni de 8, fiind necesara o lupa pentru a vizualiza continutul contestatiilor - greu de crezut ca ar exista asa ceva in evidenta Caselor Sectoriale de Pensii);
  • o folie protectoare si o agrafa pentru fiecare exemplar - nu este ceva obligatoriu, dar ajuta pe oricine (inclusiv pe avocat si tribunalul) sa diferentieze numarul de exemplare fara sa piarda prea mult timp;
DOSARELE PENTRU PROCESELE PE REVIZUIRE VOR FI INAINTATE AVOCATULUI DESEMNAT DE NOI, IN ZILELE DE 23-24 FEBRUARIE. IMEDIAT CUM PRIMIM NUMERELE INDIVIDUALE DE INREGISTARE ALE PROPRIIILOR DOSARE LA TRIBUNALUL ARGES, AVEM POSIBILITATEA SA INAINTAM SI ORDONANTA PRESEDINTIALA.

Tinem aproape si multumim pentru receptivitate!