Stimati membri ai Filialei 1 SCMD Curtea de Arges
Dupa cum cunoasteti, suntem reprezentati in procesul pe recalculare (Legea nr. 119/2010) la Tribunalul Arges. Urmeaza deschiderea in cel mai scurt timp a celui de-al 2-lea proces, cel pe revizuire (O.U.G. nr. 1/2011).
Membrii prezenti la adunarea generala din data de 8 februarie 2012 au fost informati cu privire la decizia Filialei 1 SCMD Pitesti si Filialei 1 SCMD Campulung Muscel de a renunta la serviciile avocatului L.T. pe motiv de neprofesionalism (motivele invocate de respectivele filiale fiind constatate si de catre membrii filialei noastre prezenti in sala de tribunal in data de 19.01.2012), dar si de tergiversare a proceselor. Prin urmare, cele 2 filiale au luat decizia de a continua procesul pe recalculare sub asistenta juridica a dl. avocat Savu Ion si de a deschide procesul pe revizuire sub asistenta juridica a aceluiasi avocat (dl. Savu Ion) care va prelua si procesul de recalculare.
In urma consultarii membrilor participanti la adunarea generala, Biroul Operativ al filialei a stabilit ca fiecare membru aflat in proces pe recalculare, avand dosar individual pe rol, are 3 optiuni:
1. Rămânerea cu actualul avocat (Lavinia Trancă): implică achitarea sumei de 100 lei în caz de succes;
2. Continuarea procesului cu dl. avocat Savu Ion: implică achitarea sumei de 50 lei (Tribunal & Curtea de Apel) si depunerea pe 15 februarie 2012 (orele 15.30 la Casa de Cultura) a documentelor precizate la adunarea generala din 8 februarie 2012;
3. Renunţarea la proces: implica prezentarea personală în data de 28.02.2012 (termenul următor al procesului) şi anunţarea retragerii din proces sau prin declaraţie dată la un notar şi înmânarea acesteia avocatului (Lavinia Trancă), pe cont propriu;
In urma adunarii generale din 8 februarie 2012, Biroul Operativ al filialei a stabilit ca fiecare membru este dator sa decida pentru el insusi. Este o situatie in care Biroul Operativ nu poate dispune imperativ, procesele avand deja caracter individual. Sumele de bani de 50 sau 100 lei nu sunt sume mari, important este ca avocatul desemnat de noi sa ne reprezinte profesionist si sa nu fie tergiversate procesele, fapt pentru care cea mai mare parte dintre membrii prezenti la adunare am decis ca vom continua procesul cu noul avocat, dl. Savu Ion.
Preluarea procesului pe recalculare de catre dl. Savu Ion, presupune insa intocmirea unui nou set de documente de catre cei care am optat pentru aceasta varianta, intrucat anumite aspecte pe care nu le comentam, nu permit preluarea "din mers" de catre un avocat a documentelor prelucrate de catre avocatul desemnat initial.
In concluzie, continuarea procesului pe recalculare cu noul avocat (dl. Savu Ion) - implică achitarea sumei de 50 lei (Tribunal & Curtea de Apel) si predarea documentelor precizate mai jos, presedintelui filialei. Dupa cum am stabilit la adunarea generala, banii si documentele se vor inmana de catre cei interesati, miercuri 15 februarie 2012, orele 15.30 - la sediul Casei de Cultura.
Documentele necesare pentru procesul pe recalculare sunt:
- un dosar-plic, pe care se va inscrie numele si prenumele, precum si numarul dosarului (inscrieti cu creionul acel numar pentru a fi verificat si eventual corectat de catre avocat);
- un plic A4 care ramane in evidenta filialei;
- copii in 4 exemplare, fiecare dupa urmatoarele documente:
- Decizie pensionare (cea referitoare la pensia militara obtinuta conform L. 164 & L. nr. 179 - conform incadrarii fiecaruia in M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.);
- Decizii de revizuire a pensiilor militare obtinute in baza L. 164 & L. nr. 179 - conform incadrarii fiecaruia in M.Ap.N., M.A.I., S.R.I., daca exista. A nu se confunda cu deciziile de revizuire emise in baza OUG nr. 1/2011, acestea fiind deja pensii civile, nu militare;
- Decizie recalculare ianuarie 2011;
- Plic aferent sosirii deciziei de recalculare;
- Cupon ianuarie 2011;
- Cupon decembrie 2010 (sau dintr-o alta luna a anului 2010 care sa reflecte cuantumul cel mai mare al pensiei dvs.);
- Contestatie recalculare;
- Confirmare primire contestatie;
- Raspuns contestatie;
- Plic aferent sosire raspuns contestatie;
- In mod facultativ si valabil doar pentru cadrele militare pensionate incepand cu anul 2002: "Contractul privind exercitarea profesiei de cadru militar in activitate" (arata ca AICI). Acest document este deja folosit ca proba in procesele din alte localitati si orice proba suplimentara devine importanta, fiecare membru fiind dator pentru el insusi sa o prezinte. Pentru cei care nu mai detin exemplarul 2 acasa (in unele situatii nu a fost nici inmanat), se poate solicita copie la CMJ, exemplarul 1 din aceste contracte existand in memoriile originale;
- C.I.
Pe fiecare fila se va inscrie "Copie conforma cu originalul" si se va semna.
Din cele 4 copii: 2 se vor introduce in dosarul-plic care va fi inmanat domnului avocat SAVU ION prin presedintele filialei, cea de-a 3-a copie se va introduce in plicul A4 si va ramane la sediul filialei pentru a crea o baza de date proprie (este important, aceste procese incluzand etapa CEDO pot dura si 2-4 ani si trebuie sa avem evidenta si continuitate), iar cea de-a 4-a copie va ramane la purtator pentru recuperarea datelor in caz de nevoie.
De pastrat in rezerva noastra (tot in 4 exemplare), in masura sa le atasam la dosar, oricand la cererea avocatului, urmatoarele documente aditionale:
13. Decizie revizuire decembrie 2011/ianuarie 2012 (pensie diminuata/O.U.G. nr. 2011) si care demonstreaza ca paguba s-a produs;
14. Plic sosire decizie revizuire decembrie 2011/ianuarie 2012 (O.U.G. nr. 2011);
15. Cupon ianuarie 2012 cu pensie revizuita diminuata (O.U.G. nr. 2011);
TOTAL DOCUMENTE RECALCULARE: 12 DOCUMENTE DE BAZA LA AVOCAT + 3 ADITIONALE IN REZERVA NOASTRA
***
DOCUMENTE DE PREGATIT PENTRU PROCESELE PE REVIZUIRE
Dupa cum cunoasteti s-au strans la sediul filialei 3 seturi de documente necesare pentru deschiderea procesului pe revizuire (O.U.G. nr. 1/2011). Acest proces nu a fost demarat, documentele sunt inca in curs de strangere la sediul filialei, insa trebuie inaintate cat mai repede unui cabinet de avocatura agreat de noi, nu trebuie sa tergiversam deschiderea procesului. Termen de deschidre a procesului: imediat dupa trecerea celor 45 de zile de la depunerea contestatiei, indiferent ca am primit raspuns sau nu.
In situatia in care optam ca acest proces sa fie deschis sub asistenta dl. avocat Savu Ion, setul de documente care trebuie pregatit pentru revizuire este urmatorul:
- un dosar-plic, pe care se va inscrie numele si prenumele);
- un plic A4 care ramane in evidenta filialei;
- copii in 4 exemplare, fiecare dupa urmatoarele documente:
- Decizie pensionare (cea referitoare la pensia militara obtinuta conform L. 164 & L. nr. 179 - conform incadrarii fiecaruia in M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.);
- Cupon decembrie 2010 cu pensia militara (daca nu aveti, dintr-o alta luna a anului 2010 cat mai apropiata de decembrie, ideea fiind ca acel cupon sa reflecte cuantumul cel mai mare al pensiei dvs. militare);
- Decizie revizuire primita in decembrie 2011/ianuarie 2012 (cea in baza O.U.G. nr. 2011);
- Plic sosire decizie revizuire (cea in baza O.U.G. nr. 2011);
- Contestatie la decizia de revizuire;
- Confirmare primire de catre M.Ap.N. (MAI/SRI) a contestatiei la decizia de revizuire;
- Raspuns M.Ap.N. (MAI/SRI) la contestatia deciziei de revizuire (daca l-ati primit, daca nu - se introduce ulterior);
- Plic raspuns de la M.Ap.N. (MAI/SRI) la contestatia deciziei de revizuire (daca l-ati primit, daca nu - se introduce ulterior); ;
- Cupon ianuarie 2012 cu pensia revizuita (in baza O.U.G. nr. 2011);
- In mod facultativ si valabil doar pentru cadrele militare pensionate incepand cu anul 2002: "Contractul privind exercitarea profesiei de cadru militar in activitate" (arata ca AICI). Acest document este deja folosit ca proba in procese din alte localitati si orice proba suplimentara devine importanta, fiecare membru fiind dator pentru el insusi sa o prezinte. Pentru cei care nu mai detin exemplarul 2 acasa (in unele situatii nu a fost nici inmanat), se poate solicita copie la CMJ, exemplarul 1 din aceste contracte existand in memoriile originale;
- Carte de identitate;
ATENTIE! In situatia in care ati primit/veti primi mai multe decizii de revizuire, de fiecare data trebuie sa atasati la propriul dosar, in mod suplimentar, noile documente dupa modelul specificatiilor de la pct. 3,4,5,6,7,8. Fiecare este dator pentru el insusi sa isi completeze pe parcurs propriul dosar.
Pe fiecare fila se va inscrie "Copie conforma cu originalul" si se va semna.
Onorariul este de 50 lei (Tribunal & Curtea de Apel).
Din cele 4 copii: 2 se vor introduce in dosarul-plic care va fi inmanat domnului avocat SAVU ION prin presedintele filialei, cea de-a 3-a copie se va introduce in plicul A4 si va ramane la sediul filialei pentru a crea o baza de date proprie (este important, aceste procese incluzand etapa CEDO pot dura si 2-4 ani si trebuie sa avem evidenta si continuitate), iar cea de-a 4-a copie va ramane la purtator pentru recuperarea datelor in caz de nevoie.
De pastrat in rezerva noastra (tot in 4 exemplare), in masura sa le atasam la dosar, oricand la cererea avocatului, urmatoarele documente aditionale:
12. Decizie recalculare ianuarie 2011 (pensie diminuata/L. nr. 119/2010);
13. Plic sosire decizie recalculare (pensie diminuata/L. nr. 119/2010);
14. Contestatie la decizia de recalculare (L. nr. 119/2010);
15. Confirmare primire a contestatiei la decizia de recalculare;
16. Raspuns la contestatia privind decizia de recalculare;
17. Plic raspuns la contestatia privind decizia de recalculare;
18. Cupon ianuarie 2011 cu pensia recalculata diminuata (L. nr. 119/2010);
TOTAL DOCUMENTE REVIZUIRE: 11 DOCUMENTE DE BAZA LA AVOCAT + 7 ADITIONALE IN REZERVA NOASTRA
Documentele aditionale pastrate in rezerva noastra sunt extrem de importante, in sensul ca din practica altor procese din tara, este posibil oricand ca in procesul pe recalculare sa ni se solicite parte din documente pentru procesul de revizuire si invers, fapt pentru care trebuie sa fim in masura sa le atasam la dosare oricand.
***
Poate pe unii ii exaspereaza aceste teancuri de documente, e de inteles - ca fosti militari noi nu prea am avut de-a face cu tribunalele si nu ne place acest lucru. Dupa cum am observat cu totii in ultima perioada, cei mai interesati de aceste procese suntem preponderent cei cu pensii diminuate, ne-am constituit deja un nucleu al nostru de interese dincolo de calitatea de membri SCMD sau ai Biroului Operativ, am decis sa colaboram indeaproape unii cu ceilalti si sa mergem pana la capat.
Am inteles cu totii ca avem 2 variante in procese:
- una in care sa ne unim fortele, este varianta "economica" - cu sume de 50 sau 100 lei (poate si ceva mai mari, dar oricum sunt sume suportabile) per proces/etapa. Daca am optat pentru varianta "economica", implicarea si receptivitatea fiecaruia dintre noi sunt elemente care ne ajuta pe fiecare in parte, de aceea trebuie sa fim atenti la propriile noastre documente pentru procese.
- o varianta individuala si evident mai costisitoare - cu sume de 500-3000 lei per proces/etapa. Varianta a 2-a, cea individuala - ne scapa de "teancurile: de documente, insa costa cu totul alti bani (informativ, exista 2 membri care in afara de varianta "economica" au optat si pentru cea individuala, detalii pentru cei interesati la adunarea de miercuri).
Alte amanunte le vom stabili de comun acord in data de 15 februarie 2012, orele 15.30 la Casa de Cultura.
***
DIVERSE
Dupa cum cunoasteti, in luna ianuarie 2012, mai multi rezervisti cu pensii diminuate au fost chemati la CMJ Arges in ideea ca s-ar mai putea ajusta pierderile. Au existat si pareri diferite pe aceasta tema, unii afirmand ca e bine a se da curs invitatiilor CMJ, altii nefiind de acord. Prin urmare, rezervistii care au dat curs invitatiei CMJ au primit noi decizii de revizuire. Pierderile au fost ajustate, e adevarat! Unii au primit decizii noi cu un cuantum usor marit, dar ... au aparut si cazuri in care pensiile au fost si mai mult diminuate. Concluziile apartin fiecaruia!